Ne riasszanak el senkit a lemezborítón és koncerteken egyaránt jelen lévő keresztek, nincs itt szó semmiféle szektáról vagy vallási fanatizmusról, de még ideológiáról sem, csupán egy francia duóról, amely 2007-ben üstökösként robbant be a tánczenei köztudatba és keresztet – Madonna és George Michael után szabadon – csupán divatból használja státusszimbólumként.
Talán megtévesztő a dús arcszőrzet, a '80-as évek rockzenekarait idéző tekintélyes hajkorona és öltözködési stílus, a két fiatalember – bár saját maguk nem így vallják - nagyon is tudja, mi kell a 21. századi lábaknak és füleknek: fülbemászó, ütős elektrodalok, amelyek egyedülálló módon olvasztják magukba a rockos riffeket is. Ezzel talán már meg is fejtettük a Justice sikerének titkát: a mainstream és az elektronika mezsgyéjén egyensúlyozó zenéjük ezáltal válik élvezhetővé és fogyaszthatóvá szélesebb közönség számára is. A duó egy szempillantásnyi idő alatt lett az Ed Banger kiadó húzóneve, † (ejtsd: kereszt) című, tavaly júniusban megjelent albumukat sokak az év dance lemezének kiáltották ki. A villámkarrierhez az is hozzájárult, hogy a páros jókor volt jó helyen: 2007-ben pont tíz éve volt annak, hogy megjelent a Daft Punk korszakalkotó Homework című albuma, és az időközben felnőtt generációnak újabb követendő mintára volt szüksége, amit meg is kapott a Justice-tól, akik de facto újradefiniálták a diszkózene fogalmát. De hogy is jutottak el idáig?
Xavier de Rosnay és Gaspard Augé legelőször 2003-ban hallatott magáról, az akkor még Simian néven futó elektro-rockzenekar Never be alone című dalának We are Your Friends címre keresztelt feldolgozásával. Ez az egy dal elég volt ahhoz, hogy felkeltsék Pedro Winter, az Ed Banger kiadó vezetőjének figyelmét, aki rögvest lemezszerződést ajánlott nekik, a dalhoz készült videóval pedig 2006-ban MTV Europe Music Awards-díjat is nyertek. Első kislemezük a Waters of Nazareth 2006-ban jelent meg, de az igazi sikert a gyerekkórust is tartalmazó D.A.N.C.E hozta meg számukra, amely a zeneblogoknak köszönhetően vált népszerűvé. Innen már egyenes volt az út a nemzetközi áttörésig, és Grammy-díj jelölésig. A duó tagjai korábban grafikusként dolgoztak, ami jól illik az Ed Banger kiadóról alkotott képbe, a label saját tervezőjének, So Me-nek köszönhetően ugyanis fontos szerepet kap a vizuális élmény. Nincs ez másként a Justice koncerteken sem, ahol hatalmas kivilágított keresztek fokozzák a spirituális-eksztatikus élményt. Óriási tömegeket megmozgató fellépéseik inkább hasonlítanak rockkoncertekhez mint elektróbulikhoz: nincs még egy dj a földön, akinek partijain a tömeg felett szörföző fiatalokat láthatunk. A páros egyébként saját dalok mellett remixek készítésében is termékeny: ebbéli tevékenykedésüknek eddig nem kisebb nevek estek áldozatul, mint a Mystery Jets, a Death from above 1979, Britney Spears, Franz Ferdinand, Fatboy Slim, Mr Oizo, The Klaxons, NERD vagy Justin Timberlake. A duó hónapok óta járja a világ klubjait és fesztiváljait, reméljük, hogy a kiadófőnök Busy P és Mr. Oizo budapesti látogatása után kis hazánk tánczene fanatikusai is hamarosan megismerhetik az igazságot.
Mohai Adrienn
Talán megtévesztő a dús arcszőrzet, a '80-as évek rockzenekarait idéző tekintélyes hajkorona és öltözködési stílus, a két fiatalember – bár saját maguk nem így vallják - nagyon is tudja, mi kell a 21. századi lábaknak és füleknek: fülbemászó, ütős elektrodalok, amelyek egyedülálló módon olvasztják magukba a rockos riffeket is. Ezzel talán már meg is fejtettük a Justice sikerének titkát: a mainstream és az elektronika mezsgyéjén egyensúlyozó zenéjük ezáltal válik élvezhetővé és fogyaszthatóvá szélesebb közönség számára is. A duó egy szempillantásnyi idő alatt lett az Ed Banger kiadó húzóneve, † (ejtsd: kereszt) című, tavaly júniusban megjelent albumukat sokak az év dance lemezének kiáltották ki. A villámkarrierhez az is hozzájárult, hogy a páros jókor volt jó helyen: 2007-ben pont tíz éve volt annak, hogy megjelent a Daft Punk korszakalkotó Homework című albuma, és az időközben felnőtt generációnak újabb követendő mintára volt szüksége, amit meg is kapott a Justice-tól, akik de facto újradefiniálták a diszkózene fogalmát. De hogy is jutottak el idáig?
Xavier de Rosnay és Gaspard Augé legelőször 2003-ban hallatott magáról, az akkor még Simian néven futó elektro-rockzenekar Never be alone című dalának We are Your Friends címre keresztelt feldolgozásával. Ez az egy dal elég volt ahhoz, hogy felkeltsék Pedro Winter, az Ed Banger kiadó vezetőjének figyelmét, aki rögvest lemezszerződést ajánlott nekik, a dalhoz készült videóval pedig 2006-ban MTV Europe Music Awards-díjat is nyertek. Első kislemezük a Waters of Nazareth 2006-ban jelent meg, de az igazi sikert a gyerekkórust is tartalmazó D.A.N.C.E hozta meg számukra, amely a zeneblogoknak köszönhetően vált népszerűvé. Innen már egyenes volt az út a nemzetközi áttörésig, és Grammy-díj jelölésig. A duó tagjai korábban grafikusként dolgoztak, ami jól illik az Ed Banger kiadóról alkotott képbe, a label saját tervezőjének, So Me-nek köszönhetően ugyanis fontos szerepet kap a vizuális élmény. Nincs ez másként a Justice koncerteken sem, ahol hatalmas kivilágított keresztek fokozzák a spirituális-eksztatikus élményt. Óriási tömegeket megmozgató fellépéseik inkább hasonlítanak rockkoncertekhez mint elektróbulikhoz: nincs még egy dj a földön, akinek partijain a tömeg felett szörföző fiatalokat láthatunk. A páros egyébként saját dalok mellett remixek készítésében is termékeny: ebbéli tevékenykedésüknek eddig nem kisebb nevek estek áldozatul, mint a Mystery Jets, a Death from above 1979, Britney Spears, Franz Ferdinand, Fatboy Slim, Mr Oizo, The Klaxons, NERD vagy Justin Timberlake. A duó hónapok óta járja a világ klubjait és fesztiváljait, reméljük, hogy a kiadófőnök Busy P és Mr. Oizo budapesti látogatása után kis hazánk tánczene fanatikusai is hamarosan megismerhetik az igazságot.
Mohai Adrienn
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése